close
آخرین مطالب
تبلیغ شما در اینجا
طراحی سایت شخصی
طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سیستم وبلاگدهی
پنل اس ام اس رایگان
پنل اس ام اس ippanel
تبلیغ شما در اینجا
loading...
YourAds Here YourAds Here

matalebetalaei

بازدید : 2
شنبه 22 دی 1397 زمان : 19:45

لوبيا سبز داراي مقدار قابل توجهي آنتي اكسيدان است و حتي داراي مزاياي قلبي عروقي مي باشد. لوبيا سبز ،منبع غني از چربي هاي امگا 3 است.
يك فنجان لوبيا سبز (حدود 100 گرم) شامل 31 كالري، 7 گرم كربوهيدرات، 3 گرم فيبر، 3 گرم قند، 2 گرم پروتئين و بدون چربي مي باشد. لوبيا سبز منبع غني ويتامين A ، C و K مي باشد. لوبيا سبز همچنين شامل فولات تيامين، ريبوفلاوين، 10 درصد اسيدفوليك و 6 درصد آهن مي باشد.
مزاياي سلامتي لوبيا سبز:
1. مزاياي ويتامين K:

ويتامين K نقش مهمي در لخته شدن خون دارد و زخم را بهبود مي بخشد. همچنين استخوان ها را در سالمندان محكم و قوي حفظ مي كند.
2. مزاياي ويتامين C از خواص لوبيا سبز:
ويتامين C يك منبع عالي از آنتي اكسيدان ها است ،كه به كاهش واكنش هاي راديكال آزاد كمك مي كنند. اين واكنش هاي راديكال هاي آزاد، منجر به فرآورده هاي جانبي و فرآيندهاي مي شوند كه ممكن است سرطان زا باشند.آنتي اكسيدان هاي موجود در لوبيا سبز ،براي بدن بسيار مفيد هستند.

3. لوبيا سبز داراي كالري كم است :
لوبيا سبز تازه كالري بسيار كمي دارد. بنابراين، افرادي كه به كالري ها بسيار حساس هستند، نيازي به نگراني ندارند و مي توانند آنها را در مقادير زيادي مصرف كنند.همچنين حاوي مقدار كمي سديم، چربي اشباع شده و كلسترول هستند.

4.لوبيا سبز غني از فيبر:
لوبيا سبز، منبع غني از فيبر رژيمي است. الياف رژيمي مزاياي سلامتي زيادي را به همراه دارند.فيبر براي افراد مبتلا به مسائل گوارشي تجويز مي شود. ميزان فيبر در لوبيا سبز، به پيشگيري و درمان يبوست، هموروئيد و ديورتيكولوز كمك مي كند.ميزان فيبر بالا در لوبيا سبز به حفظ سطح كلسترول و قند بدن كمك مي كند.

5.لوبيا سبز از منابع فولات:
لوبيا سبز همچنين منبع خوبي از فولات است، كه براي تقسيم سلولي و سنتز DNA مفيد هستند.غذاهاي غني از فولات براي زنان در دوران بارداري نيز مفيد هستند.تعدادي از ويتامين هايي، مانند؛ نياسين و تيامين كه در لوبيا سبز موجود است، منبع خوبي از مواد مغذي هستند كه به جلوگيري از عفونت هاي زيادي در بدن كمك مي كنند.

6. حفظ سلول و مايع بدن از خواص لوبيا سبز:
پتاسيم موجود در دانه هاي سبز به بدن كمك مي كند تا سلول هاي بهتري توليد كند و حركت مايع بدن را حفظ مي كند.

7. كنترل بيماريهاي قلبي عروقي و فشار خون با لوبيا سبز:
ميزان پتاسيم لوبيا سبز نيز در كنترل فشار خون و ساير بيماري هاي مرتبط با قلب موثر است.
8. تاثيرات ويتامين A از فوايد لوبيا سبز:
ويتامين A موجود در سبزيجات سبز در تهيه آنتي اكسيدان ها و همچنين در توليد تركيباتي كه مانع از پيري مي شوند، موثر هستند.

9. تاثير منگنز از خواص لوبيا سبز:
موجودي منگنز در لوبيا سبز به عنوان عاملي براي آنتي اكسيدان ها در عمل آزاد سازي راديكال كمك مي كنند. لوبيا سبز تمايل دارد كه شما را متناسب و سالم نگه دارد.

10.مصرف لوبيا سبز براي پيشگيري از سرطان:
لوبيا سبز، حاوي مقدار زيادي كلروفيل است ؛ ممكن است اثرات سرطان زايي آمين هاي هتروسيليكلي را كه هنگام كباب كردن گوشت در دماي بالا ايجاد مي شود، را بتواند متوقف كند.افرادي كه غذاهاي كبابي را ترجيح مي دهند، بايد آنها را با سبزيجات سبز تركيب كنند، تا اين خطر كاهش يابد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 4
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 13
  • کدهای اختصاصی